Att vara chef, VD och människa i en organisation i förändring

20140507-130018.jpg

Jag har tagit in på hotell ett par dagar. Inte för att bo (även om det står ”logi” på hotellnotan!) utan för att arbeta i lugn och ro. Det finns en arbetsuppgift som är rätt omfattande och som borde gjorts för länge sen, som inte blivit av pga att jag inte haft tillräcklig avskildhet och sammanhängande tid, och därmed inte lyckats ha fokus.

Enda sättet tycktes vara att fly både arbetsplats och bostad för att få vara helt ifred!

Alla – inklusive jag själv – är superdisciplinerade, vilket gör att jag får saker gjorda och samtidigt misstänker att det här kanske inte är sista gången jag gör så här.

Jag trivs med ensamheten. Jag tänker tankar och hittar lösningar. Jag promenerar och äter gott på lunchen, med endast mina tankar som sällskap. Jag vänder tillbaka med förnyad energi och lite jordnötter och fortsätter till kvällen.

Det här blogginlägget gör jag på lunchen, från min mobil, så inte ens det stjäl tid från det jag ska göra. Visst ser jag ut att ha en trivsam arbetsplats!

Kommentera gärna!

Etikettmoln

